Navigation Menu

Healthy morning food

Gisteren ben ik weer ziek naar huis gegaan van school en zit vandaag dus ook thuis. Ondanks ik liever niks eet als ik ziek ben, moet het toch. Daarom heb ik gekozen voor een licht ontbijt. We hadden nog broodjes over van de verjaardag van mijn zusje afgelopen weekend, dus die heb ik lekker in de oven heb gedaan.



 Ik heb eerst een salade samen gesteld met ijsbergsla, komkommer, tomaat en ham. 

De broodjes liggen nog 2 minuten in de oven dus ik ga met de koffie aan de slag. Ik heb caramel siroop van 'MONIN' die ik als eerste in het lege glas giet. een heel klein laagje, netzoals gewone siroop. vervolgens klop ik de melk op, giet het over de siroop heen en als laatste giet ik er een bakje koffie bij. Normaal gesproken ben ik echt totaal niet gek op koffie maar op zo'n manier wel!

Broodjes zijn klaar dus ik heb de salade erop gedaan. Uiteindelijk zit ik redelijk vol van dit ontbijt, wat je vaak niet verwacht van groentes en fruit. Uiteindelijk moet je dit soort dingen natuurlijk 'leren' eten. Toen ik net begon met 'healthy food' had ik vaak nog heel veel zin in een boterham met chocopasta omdat ik me nog niet 'gevuld' voelde. Zodra je veel salades etc. gaat eten met veel afwisseling van groente en fruit, blijft het lekker en ook nog eens leuk!!

Wat eet jij tijdens je ontbijt of lunch? Laat het weten in de comments!!


1 opmerking:

  1. Lekker ontbijtje! Hopelijk sterk je snel aan :) ik ga vaak voor een gebakken eitje met cheddar en bacon. Niet heel gezond, wel heel lekker :P

    BeantwoordenVerwijderen